söndag 18 november 2018

Jag ljuger ibland av Alice Feeney



"Det finns tre saker du bör veta om mig:
1. Jag ligger i koma.
2. Min man älskar mig inte längre.
3. Jag ljuger ibland."

Amber Reynolds ligger i koma. Hon kan höra allt som sägs och som händer runt omkring henne. Hon är fångad i sin egen kropp och minns inte varför hon har hamnat på sjukhuset. Små fragment av minnesbilder pusslas ihop och Amber försöker febrilt minnas. Samtidigt känner hon sig hotad, någon vill henne illa. Ska hon hinna få rätsida på allting innan det är för sent?

Precis då jag läst klart Jag ljuger ibland vill jag läsa om igen. Det är svårt att säga något om boken utan att avslöja för mycket. Twisterna avlöser varandra och man vet inte vad som är sant. Ibland har jag lite svårt att hänga med, det blir lite väl skruvat. Men då den största twisten avslöjas tappar jag nästan andan. Obehagligt och skruvat. Det blir snudd på lite väl mycket och därför faller mitt betyg till tre stjärnor av fem på Goodreads.

Tack till Printz Publishing för läsexemplaret!



View all my reviews

1 kommentar: