tisdag 2 oktober 2018

Det som göms i snö av Carin Gerhardsen

Bild från förlaget
En comeback jag har väntat på är Carin Gerhardsens. Skulle hon hålla nivån vi är vana med från Hammarbyserien? Tre år sedan sista boken i den serien kommer "nystarten" med Det som göms i snö.

En kör för fort på en blixthal väg. En ung kvinna får lift av en okänd och blir utsatt för ett övergrepp. Ett kärlekspar som letar efter en avlägsen plats för sitt möte. En olycka. Alla har passerat olycksplatsen men vem är skyldig?

Det som göms i snö är genialt uppbyggd. Bit för bit avslöjas nattens händelser och just då jag tror mig veta hur det ligger till avslöjas följande pusselbit och allt faller isär igen. En kul detalj är att det inte är någon polis som är i huvudrollen utan karaktärerna avslöjar händelserna. Jag tokgillar! Jag är helt såld.

Carin Gerhardsen är tillbaka med besked och jag ser fram emot nästa bok. Tack till Bookmark förlag för läsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar