söndag 25 juni 2017

Edenbrooke av Julianne Donaldson

Recensionsexemplar från Louise Bäckelin förlag.
Översättning: Tove Janson Borglund

Jane Austen möter Downton Abbey! Jag är lite allergisk mot historia och historiska böcker men med ett omslag som andas underbar romantik, vackra klänningar och ett slott så gav jag boken en chans. Och jag sträckläste! Historien är inte originell, men man blir på gott humör och underhålls några timmar. Jag fnissar högt ett par gånger och får den där varma känslan inombords som man får när man får vara med om något bra. Och vad är väl bättre än det?

Julianne Donaldson har gett ut en bok till, Blackmoore. Den kommer på svenska i höst. Jag kommer att läsa den med, frågan är bara om jag orkar vänta till hösten eller läser den på engelska redan i sommar.

Här kan du kolla upp handlingen i Edenbrooke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar