måndag 13 juli 2015

Semestertider hej, hej!


Efter en intensiv vecka på King's College i London har också jag äntligen fått semester. Det känns som om sommaren inte ens börjat pga vädret, men ledigt är alltid ledigt, eller hur.

Veckan i London var både intensiv och givande. Jag ska gå ett Masters program i diabetesvård och förra veckan car det introduktion till programmet. Vi var en härlig grupp från olika delar av europa. Jättekul att lära känna kolleger från andra länder! Gruppen svetsades samman under veckan och jag saknar redan alla härliga vänner. Vad jag har gett mig in på är en annan historia. Att på engelska göra en magistersexamen om diabetes...

Idag började jag min fyra veckor långa semester. Semesterläsningen tryggade jag i London, det blev mest feelgood. Jag började ändå traditionellt med att läsa Sommarboken av Tove Jansson idag. Nu fortsätter jag med John Greens Paper Town. Vad läser du under din semester?

2 kommentarer:

  1. Vad kul och vad modigt att du ger dig på en magister på engelska! Jag som inte ens läser skönlitteratur på engelska skulle aldrig klara det. Min sommarläsning är starkt inspirerad av bokbingon och just nu är det Hans Koppels Kom ska vi tycka om varandra som gäller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är nog inte klok som ger mig in på något sådant... Men du är modig som ger dig på bokbingon! Planerad läsning är inget för mig!

      Radera