onsdag 24 september 2014

Här börjar det #bokmässan

Idag var Dagen. Dagen jag väntat på sedan december. Först på jobb på morgonen (hur tänkte jag?) och vid 13.30-tiden drog jag iväg till bussen. Flyget var lite försenat pga något strul med radion i planet. Jag hann inte med på rundvandringen på bokmässans "kontor" men hann vara med på förminglet för bloggambassadörerna. Äntligen fick vi träffas, vi som egentligen redan känner varandra trots att vi inte träffats förut. Vi hade mycket att prata om och hade knappt ro att gå på pressnattan, invigningsevenemanget för inbjudna gäster. Ingen av oss blev särskilt långlivade på festen, våra tankar är nog redan på morgondagen och allt vi vill uppleva och hinna med i morgon.

Det känns jättekul att var i Göteborg. Nu gäller det att få en lång natts sömn så man orkar suga allt ur morgondagen.

En rolig detalj från kvällen var när en av de som varit med och grundat bokmässan, och som alltså ännu är med och organiserar, börjar citera Runebergs dikter då han hör att jag kommer från Borgå. Finlands nationalskald Runeberg bodde i Borgå en stor del av sitt liv, och det finns bl.a. ett museum i det hem han bodde i. Skoj!

Ni får uräkta bildernas placering, det här med att blogga påiPaden är inte min grej.

 

1 kommentar: