söndag 14 september 2014

En smakebit på söndag

Den norska bokbloggaren “Flukten fra virkeligheten” har varje söndag en rolig liten utmaning där man ska skriva ner en liten smakbit av boken man läser för tillfället. Ett kul sätt att få nya lästips.

Det var länge sedan jag gav en smakbit på det jag läser. Igår började jag på boken Granne med döden av Alex Marwood. Redan på sidan 56 blir det riktigt rysligt när man får en inblick i vad en av invårnarna i huset sysslar med.

"Förlåt, min älskling, säger han. Ursäkta.
Huden på hennes ben ser torr ut idag, håret har ingen lyster, makeupen har börjat blekna.
Jag har försummat dig, säger han ångerfullt. Förlåt. Jag har haft så mycket att göra...du vet hur det är. Jag hoppas att du inte är sur på mig. Han måste ägna sig åt henne en stund när han är klar med Nikki. Det är inte rätt att slösa all kärleken på en annan när Marianne har varit hos honom så länge och skänkt honom så mycket nöje. När Nikki är tryggt undanstuvad i kväll kan de titta på Big Brother tillsammans"
 Stephen King blurbar på omslaget "Ännu bättre än Onda flickor. Djävulskt otäck". Tror jag fortsätter läsa i dagsljus.

11 kommentarer:

  1. Kul med någon som ger smakebit från samma bok. Den känns verkligen otäck absolut ingen bok man läser en blåsig höstkväll.
    Mia

    SvaraRadera
  2. Läser du också denna? Suck. Jag vill också, men jag har så många andra som jag också vill läsa :)

    SvaraRadera
  3. Alltför otäcka böcker är liksom inte riktigt min "cup-of-tea", jag skrämmer upp mig själv för mycket då.

    SvaraRadera
  4. Låter riktigt läskig. Jag har inte läst Onda flickor än, men tids nog kommer jag nog till den här boken också ;) Tack för smakbiten

    SvaraRadera
  5. Denna kommer jag läsa snart då den ligger här hemma och ropar på mig! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Om Stephen King blurbar så lär jag läsa... ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Jag var ju inte så förtjust i Onda flickor, men kanske det här kan vara något ändå...

    SvaraRadera
  8. Åh kul med en smakbit till ur denna. Jag gillade Onda flickor och kommer nog att läsa den så småningom. Tack för lockande smakbit! :)

    SvaraRadera
  9. Spännande, men förmodligen alldeles för spännande för mig.

    SvaraRadera
  10. Har varit lite nyfiken på Onda flickor, men om den här är bättre blir det kanske den istället (eller först...).

    SvaraRadera
  11. Oi,nå vil jeg ihvertfall lese den!

    SvaraRadera