torsdag 25 september 2014

Bokhimlen


Bokhimlen. Det är bokmässan i ett nötskal. Atmosfären, människovimlet, alla fina montrar med sina bokhögar. Alla glada människor som gärna pratar en stund. Alldeles underbart!

Jag har tillbringat dagen med att strosa omkring på mässgolvet och bara njutit av alla intryck. Jag har pratat med olika förlag och kan bara igen en gång konstatera att svenskarna är ett glatt folk. I Finland måste man ha ett riktigt ärende för att våga gå och prata med någon men här behöver man bara säga hej, så har man en diskussion. Mitt i mitt strosande ringde Peter Fahllund från Radiohuset i Radio Vega och intervjuade mig till programmet. Jag har hört att det sändes i dagens program. Man hittar säkert inlägget på Arenan, kan länka till det när jag är hemma igen.

Förutom att jag strosade på mässgolvet var jag också med på barnbibliotekarieminglet bloggambassadörskollegan Prickiga Paula ordnade. Jättefint ordnat med flera fina författarbesök och så fina goodiebags med barnböcker. Kolla in bilderna på min instagram, boktok73 heter jag också där.

Den obligatoriska räkmackan var också på programmet idag. Den är i en klass för sig. Och visst är det lite extra att sitta uppe på 23 våningen och titta ut över Göteborg.

I morgon blir det seminarier och så spänningsmingel som jag och Kriss ordnar. Det ser jag fram emot. Vi får besök av Emelie Schepp, Anders Fager och Sofie Sarenbrant! Titta in i morgon igen, det kommer ett inlägg på kvällen. Under dagens lopp lägger jag upp bilder på Instagram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar