torsdag 31 juli 2014

Super July

Jag brukar inte skriva månadssummeringar. Den här månaden gör jag ändå ett undantag. Jag har läst som en tok hela månaden! 14 böcker lästa i juli är nog rekord för mig någonsin. Tre böcker i månaden är ganska normalt, kan inte fatta att det blev 14!

Här är listan:

Fortfarande Alice: Lisa Genova
So much for that: Lionel Shriver
Pappan och havet; Tove Jansson
Sommarboken; Tove Jansson
Vackra människor; Peppe Öhman 
Here's looking at you; Mhairi McFairlane
Eleanor & Park; Rainbow Rowell
Fyrmästarens dotter; Ann Rosman
Dead water; Ann Cleeves
Sju jävligt långa dagar; Jonathan Tropper

Tiden går så långsamt när man tittar på den; Josefine Lindén
A tap on the window; Linwood Barclay
Det osynliga barnet; Tove Jansson
Själakistan; Ann Rosman

Jag trodde ännu tidigare idag att jag läst 12 böcker i juli, men när jag började uppdatera goodreads och Läst 2014- sidan här på bloggen märkte jag att två böcker ännu fattades. Visst beror mitt läsflyt på att jag varit ledig nästan hela juli, men också av att jag bara läst böcker jag verkligen har velat läsa. Skulle gärna vara ledig hela augusti också, men plikten kallar igen på måndagen. Å andra sidan ska jag såsmåningom börja blicka framåt mot bokmässan. Känner ivern börja krypa i mig. Bara 55 dagar kvar nu!

3 kommentarer:

  1. 14 böcker är ju helt fantastiskt! Skulle också vilja vara ledig hela augusti, men jag har en vecka kvar av semestern :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kontrollräknade flere gånger då jag inte kunde tro det :) Njut av din vecka!

      Radera
  2. Bra jobbat! :-) Jag brukar läsa 3-4 böcker i månaden, 6-7 om jag har bra läsflyt och mera tid än vanligt. Jag har varit ledig fyra veckor, har två veckor kvar. Vore inte dumt att få vara ledig hela augusti också...

    SvaraRadera