måndag 28 juli 2014

Sommar, sommar

Sommar, sol och semester. Vad kan väl vara bättre än det? Lägg till en hel hög med lästa böcker, många simturer och en hejdundrande sommarfest och där är min semester i ett nötskal. Ännu återstår några dagar av semestern.

Förra lördagen hade våra bästa vänner en fin sommarfest för att fira bådas 40-års dagar. Jag var med och hjälpte till med arrangemangen och med maten under själva festen. Festen var i deras trädgård och vädret var perfekt. Strålande sol och 30 grader varmt. En extra krydda i festen var att Mark Levengood var med, ena jubilaren är nämligen hans syster. Jag hann byta några ord med honom mellan dukningarna. Måste nog erkänna att det var lite kul att följande morgon sitta ute i festtältet och äta frukost med Mark! Kanske jag den här gången vågar prata med honom om jag ser honom på bokmässan, senast vågade jag inte, trots att jag kunde ha gjort det.
Bilden är tagen av min man, jag hann inte knäppa några bilder då jag försökte få maten på bordet.

Ännu ett stort grattis till vännerna och tack för en härlig fest!

4 kommentarer:

  1. Det där med många simturer låter ljuvligt och en frukost med Mark är säkert inte fel! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det var ganska overkligt att sitta där och småprata :) riktigt kul!

    SvaraRadera
  3. Jag var i den trädgården för ett par veckor sen, helt underbar! För att inte tala om utedasset :)

    SvaraRadera
  4. Nämen vad kul! Jag gillar Mark!

    SvaraRadera