tisdag 5 mars 2013

Fifty Shades of Grey av E. L. James

Så har då också jag kollat in what all the fuss is about. Jag tänker inte berätta vad boken handlar om, det har ni säkert läst om på en hel massa bloggar under förra året. Du som inte vet vad den handlar om kan klicka här.

Jag är tveksam under så gott som hela boken. Jag förstår inte riktigt all uppståndelse som boken har fått. Det är en massa velande fram och tillbaka. En massa upprepningar. Det jag ändå tycker att är rätt så underhållande är "the inner goddess" som gör high five med sig själv och hejar på Ana. Det andra positiva och underhållande med boken är e-post diskussionerna mellan Ana och Christian.

Vad tycker jag så om sexscenerna? Ärligt talat så trodde jag nog att det skulle vara betydligt mer och betydligt "värre" efter det ryktet boken har. Visst finns det en del smaskiga scener och ibland rodnar jag lite, men jag hade nog trott att det skulle vara mera.

Kommer jag då att läsa de återstående böckerna? Halvvägs in i boken tänkte jag nog att en bok får vara nog, men nu tror jag ändå att jag ska ge bok nr två en chans. Tror ändå att jag behöver en smaskig deckare i mellan.

2 kommentarer:

  1. ...och ändå måste jag läsa den...någongång...men förväntningarna är inte så höga...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ska du läsa den! Vem vet, kanske du blir positivt överraskad... :)

      Radera