torsdag 17 maj 2012

Tiderna förändras och smaken med

Har äntligen gjort slag i saken och plockat bort min Danielle Steel samling ur bokhyllan. 67 stycken... Det är inte något jag är stolt över, kan bara säga att för ca 20 år sedan (ve och fasa!) var Danielle Steel en favoritförfattare. Har nu i alla fall vuxit ur den här sortens litteratur och läser mest deckare. Liten stänk av romantik behövs ibland, men senast jag läste en Danielle Steel roman tyckte jag den var rent utav dålig. Så nu har böckerna fått plats i en garderob på vinden. Om någon därute är intresserad av samlingen, så är den till salu! Jag är en förespråkare för att alla ska få läsa det de vill och tycker om, må det sedan vara Harlequin-böcker eller sci fi och vampyrer. Fick nu i alla fall plats för min allt högre lästa-bokhög och för de ännu icke-lästa böckerna. De två hyllorna som blev tomma fylldes i ett nafs.

6 kommentarer:

  1. Åh wow! Du har kommit långt, jag är inte riktigt där än, att plocka ut böcker från hyllan. Trots att jag vet att jag aldrig någonsin kommer att läsa om vissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har redan länge tänkt göra det, nu blev det äntligen av. Efter att ha fått tillräckligt med kommentarer om samlingen, började det vara dags:)

      Radera
  2. Imponerande - 67 böcker av samma författare! Att hon skrivit så många, att du läst så många!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Kul att du blir imponerad då jag nästan vill sjunka under jorden av skam...:)

      Radera
  3. Jag gillade oxå hennes böcker för 20 år sedan, har två böcker av henne och resten lånade jag på bibblan; men jag har oxå ( tack o lov) skaffat mig en annan boksmak. Men lite nostalgisk blir man allt :-) Gissar att du fått megamycket plats i dina bokhyllor nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hyllorna fylldes på en gång av de bokhögar som samlats på andra ställen...

      Radera