torsdag 24 maj 2012

Book nerd- kännetecken?

The Wandering Reader har ett  härligt urval av bokiga grejer. Jag brukar titta in där nu och då och småle och sucka åt alla underbara bokiga smycken och bokmärken mm. som finns där. Jag fick ett smycke till julklapp av min syster i julas. På det står det "You can't get a cup of tea big enough or a book long enough to suit me".

Det att jag i varje bok som jag läser specifikt lägger märke till sidan 100 då jag kommer till den, tycker jag att är märkligt. Jag kan gott och väl läsa fram till sidan 100 utan att en enda gång titta på vilken sida jag är. Men då jag är på sidan 100 faller min blick på de tre siffrorna.

Är dessa små (?) egenheter ett tecken på att man är bok-nerd? Nu lämnar jag med avsikt bort alla de uppenbara tecknen, ni vet, shop books till you drop och sedan ännu bara ännu den och den och den boken...

Vad har du för egenheter när det kommer till böcker och läsande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar